فستیوال های جذاب دنیا

شرکت در فستیوال های هیجان انگیز از تفریحات محبوب بسیاری از مردم دنیا است. رنگ، نور، موزیک، شادمانی و پایکوبی بخشی از تمام این فستیوال های مشهور محسوب می شود. اگر دوست دارید با فستیوال های جذابو متفاوت دنیا آشنا شده و برای شرکت در آن ها برنامه ریزی کنید با 2Safar همراه شوید.

1. لاس فالاس، والنسیا، اسپانیا

همه ساله در ماه می مردم والنسیا برای برگزاری یکی از زیباترین و هیجان انگیز ترین فستیوال های دنیا آماده می شوند. این فستیوال جهت بزرگداشت سَنت جوزف برگزار شده و از آداب اصلی آن سوزاندن عروسک های کاغذی است. آتش بازی در پنج شب فستیوال ادامه می یابد و شهر در این مدت غرق پایکوبی و شادمانی است.

2safar

2. فستیوال مارها، ابروزو، ایتالیا

جشن سن دومینیکو در شهر کوچک کوکالو در استان ابروزو برگزار می شود. شهروندان در این روز رژه ای دیدنی و ترسناک همراه با خزندگان بر پا کرده و در پایان رژه این موجودات را در جنگل رها می کنند. فستیوال مارها از جمله فستیوال ها خاص و عجیب است که در نوع خود بی نظیر می باشد.

2safar

3. فستیوال فیل ها، جیپور، هند

در شهر جیپور روز مقدس هند با آداب خاصی جشن گرفته می شود. در این روز فیل ها، شتر ها و اسب ها را رنگ آمیزی کرده و رژه ای در سطح شهر برپا می کنند. همچنین بین فیل ها مسابقه ی سرعت نیز برگزار می شود. فستیوال فیل ها گردشگران زیادی را به جیپور جذب کرده و بسیار دیدنی است.

2safar

4. روز مردگان، برزیل

اگر به جشن هالوین و ماهیت رعب انگیز آن علاقه مند هستید شرکت در فستیوال مردگان در برزیل برایتان بسیار هیجان انگیز خواهد بود. روز مردگان در بسیاری از کشورها مانند برزیل، اسپانیا و کشورهای متعدد آفریقایی نیز برگزار می شود ولی ریشه ی آن به کشور برزیل بر میگردد. در این روز مردم در خانه های خود شمع روشن کرده و لباس های وحشتناک به تن می کنند.

2safar

5. تایپوسام، مالزی

در غارهای باتو خارج از کوآلالامپور، جشنواره ی تایپوسام جهت بزرگداشت پسر لُرد شیوا، موروگان برگزار می شود که موفق به شکست سه اهریمن شده است. این فستیوال که عمدتاً توسط طایفه ی تامیل برپا می گردد شامل سوراخ کردن نقاط مختلف بدن، نقاشی کردن بر بدن، تراشیدن سر و رقص های سنتی می شود.

2safar

2safar

6. پاسولا، سومبا، اندونزی

این فستیوال در واقع جشن برداشت محصول است و نوعی جشن خشن همراه با جنگ اسب سواران با نیزه و شمشیر محسوب می شود. دو تیم در مقابل هم نبرد کرده و سلاح های مرگ بار خویش را به سوی یکدیگر نشانه می روند با این اعتقاد که خون ریخته شده موجب حاصل خیزی زمین می شود. این جشنواره برای اشخاصی با روحیه لطیف مناسب نمی باشد.

7. کاناوال بینچ، بلژیک

این فستیوال به عنوان میراث فرهنگی و بشری در یونسکو ثبت شده است. در این روز مردم محلی خود را به صورت دلقک در آورده و عصاهای خود را برای دفع شیاطین تکان می دهند. آن ها همچنین به سوی تماشاچیان پرتقال پرتاب می کنند.

2safar